კლუბში გამოყენებული თამაშები და აქტივობები


გეგმით გათვალისწინებული თამაშები



 თამაში 1. ( "დაასრულე სიტყვა" -  წინადადებაში ზოგოერთი სიტყვა მხოლოდ პირველი ასოთი წერია, ზოგიერთი კი სტული სახით. ბავშვები ეცდებიან კონტექსტიდან გამომდინარე დაასრულონ. მაგ: A......... y............ my grandma? )


თამაში 2. ( მოცემულია მცირე ზომის ტექსტი, ( დაახლოვებით 4- 5 ხაზი), სადაც მოსწავლეებმა უნდა ამოწერონ სიტყვები. მაგ: This is Alison,s family. Jamie is Alison,s brother. ) 


თამაში 3.  ( "სარკის ეფექტი". - ერთი ბავშვი განასახიერებს ემოციას ამინდისას.  მაგ: rain - წვიმა. მეორე ბავშვმა უნდა გამოიცნოს, რა ემოციას გამოხატავს ის, დაასახელოს ინგლისურად და შემდეგ თვითონაც გამოხატავს იგივე ამინდს ემოციას. ) 

თამაში 4. ( "მეგობარი ატარებს ტანსაცმელს": -  მოსწავლეები ასახელებენ თუ რა ტანსაცმელს ატარებს მისი მეგობარი )

თამაში 5. ( "Is this /  Is that ? "- მოსწავლეები ერთმანეთს უსვამენ კიტხვებს და სწრაფად პასუხობენ ) 

თამაში 6.  ( "დასვით შეკითხვები" -  მოსწავლეები იყოფიან ორ ჯგუფად. ერთმა ჯგუფმა უნდა დაუსვას შეკითხვები მეორე ჯგუფს და ისინი უპასუხებენ, შემდეგ კი პირიქით ) 


© 2018 წ. / მარეხ მარგველაშვილი 

გეგმის გარეშე თამაშები

1. Add a Word


Rationale: Students practise grammar and syntax.
Materials: None.
Levels: All levels, though better for more advanced students, because the game is more fun at a quick pace.
Method: One student begins a sentence by saying only one word. A second student must say a word which continues the sentence. A third must continue, and so on, until someone says a word that does not fit syntactically or grammatically. If the sentence comes to a logical end without error, the next student may say "period" and begin a new sentence with a new word.
The teacher may suggest a topic to get things started. What the students say may also be recorded and played back, so the class can discuss the error that stopped the sentence.
Example:
Teacher: The topic is 'pets'.
First student: "My . . ."
Second student: ". . . dog"
Third student: ". . . has . . ."
Fourth student: ". . . spots . . ."
Fifth student: ". . . brown . . ."
The sentence would stop here. The teacher would ask the students why, hoping someone explains that the adjective 'brown' normally comes before and not after the noun 'spots'.

2. My Town


Activity A
Do you like the town/city you live in? Why? Why not?
Activity B
Teacher makes a list of the positive points mentioned by the pupils. Discuss common and original comments.
Activity C
Teacher makes a list of negative comments about towns/cities mentioned
Activity D
THE PERFECT TOWN/CITY:
The class now makes a list of the characteristics of a perfect town/city. For example, these could include:


Bicycle paths 
No smoke 
No cars 
Sports facilities 
No violence 
Beautiful buildings 
Culture


Activity E
Compare your town/city with another one you know, and make a list of the comments. Some examples:


My town is noisier than X, because ... 
My city is more boring than Y, because ...



You can go on to mention aspects such as 
Pollution 
Poverty/Wealth 
Green areas 
Amenities 
Transport 
Health 
Crowding 
Cost of living 
Selfishness ...


Activity F
The best town/city you have ever been to/seen? 

3. What's the Word?

On an index card, write a word (example: school) and write 4 or 5 key words that cannot be used to describe that particular word. (Example: teachers, blackboards, students, desks, tests) Any other words can be used except for the words written on the index card. A sample card would look like this:
SCHOOL
teachers
blackboards
students
desks
tests













No comments:

Post a Comment